Szkolna przygoda z Francją i Hiszpanią

W dniach od 15 do 25 maja 2017 roku trzydziestu czterech uczniów naszego gimnazjum przeżyło niecodzienną przygodę z krajami południowej Europy. Kolejny już raz odbyła się edukacyjna wycieczka do kraju wina i sera-Francji oraz krainy flamenco-Hiszpanii, zorganizowana przez panią Annę Górecką. Opiekunowie towarzyszący to pani Ewa Nowicka oraz Iza Górecka. Pierwszego dnia nasza młodzież zwiedziła stolicę Francji-Paryż, między innymi: ogrody Tuilleries, plac De la Concorde, centrum Pompidou, katedrę Notre Dame, Łuk triumfalny, Pola Elizejskie. Ze słynnej wieży Eiffla podziwialiśmy uroczą panoramę Paryża, natomiast sentymentalnym rejsem po Sekwanie zakończyliśmy przygodę z Europejską stolicą mody.

Drugi dzień pobyty w kraju Napoleona to podróż do świata dzieciństwa i rozrywki, którą zapewnił nam wspaniały Park Asterixa. Zabawie nie było końca… Niestety wieczorem musieliśmy pożegnać się z tym miejscem. Zmęczeni ale szczęśliwi bo przed nami fascynująca Hiszpania, a na początek Katalonia, gdzie mieliśmy okazje obejrzeć niekonwencjonalne muzeum Salvadore Dali w miejscowości Figueres, natomiast po zakwaterowaniu w Blanes mogliśmy nieco odpocząć i podziwiać uroki Morza śródziemnego. Kolejny dzień naszej podróży to Iored de Mar i Tossa, przepiękne miasteczka wypoczynkowe, które dzięki słonecznej pogodzie, pięknej plaży i orzeźwiającej bryzie morskiej przypominały o zbliżających się wakacjach.

Barcelona to kulminacyjny punkt podróży po Hiszpanii. Tu zobaczyliśmy zachwycającą świątynię Sagrade Familia, Pueblo Espaniol-wzgórze Mont Juits, park narodowy-muzeum sztuki katalońskiej, Casa Batto, Casa Mila, pomnik Krzysztofa Columba, główną ulicę La Rambla, Park Guell oraz monumentalny stadion Olimpijski Camp Nou, przysłowiową wisienką na trocie był pokaz tańczących fontann ubogacony piękną iluminacją świetlną przy akordach muzyki klasycznej. Następne dni to już południe Francji, Port Grimaud stał się bazą wypadową do dalszego zwiedzania. Tu zobaczyliśmy Monaco, a w nim oceanarium, Monte Carlo, Niceę, perfumerię Eze oraz Saint Tropez które oprócz urokliwych widoków i wątku filmowego związanego z osobą najsławniejszego aktora komediowego Francji Luisa de Fine słynie również z fantastycznych lodów.

Dziesięć dni minęło jak jeden wieczór, podziwiając uroki Włoch, Austrii, zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy do domu. Tradycją naszych wyjazdów stał się udział wychowanków placówki opiekuńczo wychowawczej Panda w Kozienicach, w tym roku było z nami czworo uczestników. Mamy nadzieję, że to nie koniec naszej przygody z Europejskimi krajami...

Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja Francja